88 yaşındaki fotoğraf sanatçısı İzzet Keribar’ın belgeseli, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı'nın himayesinde düzenlenen "Analogdan Dijitale Fotoğrafın Yolculuğu Sempozyumu" çerçevesinde izleyicilere sunuldu.

88 yaşındaki fotoğraf sanatçısı İzzet Keribar’ın hayatını konu alan belgesel, sanatçının fotoğraflarıyla Türkiye'nin yakın tarihine ışık tutuyor. Belgeselde, Keribar’ın hayatına dair önemli anlar ve Türkiye'nin yakın tarihindeki krizler de yer aldı.

17. Asya Pasifik Film Ödülleri”nde Tereddüt Çizgisi ve Shambhala rüzgarı 17. Asya Pasifik Film Ödülleri”nde Tereddüt Çizgisi ve Shambhala rüzgarı

Sempozyum, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun ve sanat camiasından pek çok ismin katılımıyla Rixos Tersane İstanbul’da gerçekleştirildi.

Keribar’ın Ayasofya-i Kebir Cami-i Şerifi’ne ait fotoğraflarının sergilendiği etkinlikte, sanatçı belgeselin yapımına katkı sağlayanlara teşekkür etti ve fotoğraf sanatının hayatındaki yerini vurguladı. "Fotoğraf sanatı, duygularımı, düşüncelerimi ve gözlemlerimi ifade etmenin en güçlü yoludur" diyen Keribar, dünyayı farklı bir gözle görmeye çalıştığını belirtti. Keribar, 70'ten fazla ülkeyi gezmiş ve en çok Türkiye'yi sevmiş bir fotoğraf sanatçısı olarak, yaşadığı döneme ve toplumsal olaylara dair unutulmaz fotoğraflarla sanatını icra etti.

İzzet Keribar, fotoğrafın sadece bir meslek değil, hayatını anlamlandırma ve duygularını ifade etme biçimi olduğunu vurguladı.

İzzet Keribar’ın 1940’lardan günümüze uzanan fotoğraf yolculuğu, belgeselde, Türkiye’nin yakın tarihindeki önemli olaylara tanıklık etmiş bir sanatçının gözünden izleyicilere sunuldu. 6-7 Eylül Olayları, 1980 Darbesi ve Kore Savaşı gibi kritik anların izleri belgeselde yer aldı.

Sempozyumda, fotoğrafın tarihsel gelişimi, özellikle 2. Dünya Savaşı’ndaki etkisi üzerine yapılan konuşmalarla dikkat çekildi. Fotoğrafçı Coşkun Aral, savaş zamanlarında fotoğrafların toplumsal acıları belgelemedeki gücünü anlattı. Sempozyumda yer alan diğer konuşmacılar da, fotoğrafın insanlık tarihindeki önemli yeri, toplumsal travmaların ve savaşların görsel belgelenmesinin önemine değindi. Fotoğrafın sadece teknik bir araç olmadığını, aynı zamanda sosyal sorumluluğu ve insanlık tarihini yansıtan güçlü bir sanat formu olduğunu dile getirdiler.

İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Keribar’ın eserlerinin Türkiye’nin yakın tarihine ışık tuttuğunu belirterek, modern Türkiye’nin ortaya çıkmasında fotoğrafın ve sanatın rolünü vurguladı. Altun, dijital dönüşümün fotoğrafçılıkla birlikte getirdiği fırsatlar ve zorlukları da sempozyumda dile getirdi.

Etkinlik sırasında Keribar, 1950 model Zeiss Ikon Nettar marka fotoğraf makinesini İletişim Başkanı Altun’a hediye etti. Altun, daha sonra Keribar’ın fotoğraflarından oluşan sergiyi gezdi ve fotoğrafların hikâyelerini dinledi.

Kaynak: WOLA